Rand Paul's staff apologizes for error that led 2 papers to publish Wash. Post article under Paul's name

07/29/2013 08:57 PM

U.S. Sen. Rand Paul’s staff is apologizing for an email that prompted two Kentucky newspapers to publish an article by a Washington Post reporter under Paul’s name last week.

Last week, both the Nelson County Gazette and the Sentinel-News in Shelbyville published a piece on their respective opinion pages last week under Paul’s name that focused on the U.S. Department of Agriculture’s regulation of magician rabbits.

That article, however, was written by one of the Post’s reporters, David Fahrenthold and was published in the July 16 edition of the Post.

The article was among five items included in an email with the subject line “Submissions for Publication” that Paul’s regional office sent out to local newspapers outside of Louisville. It included the line, “Please consider the following submissions for publication.”

The fifth item in the email was Fahrenthold’s article but without the byline, attribution to the Washington Post and only the term “Op-ed” above it.

“I think this was probably a lapse in communications,” Jim Brooks, editor of the Nelson County Gazette, told Pure Politics on Monday. “Frankly, I would not have run it as a Washington Post article. I even had a couple of comments from people saying this wasn’t one of Senator Paul’s burning issues.”

After being told that two newspapers ran the Post article under Paul’s name, Dan Bayens, Paul’s spokesman, said the office would notify the newspapers of the error.

Later Monday evening, Paul’s office issued the following message to the Nelson County Gazette and the Sentinel News:

“An e-mail pertaining to items written by and of interest to Sen. Paul was sent by a member of our regional field staff to your publication. It included an article that had recently appeared in The Washington Post by writer David Fahrenthold titled ‘Watch him pull a USDA-mandated rabbit disaster plan out of his hat.’ The e-mail did not make clear that Fahrenthold was the author and did not include the original title of the article. Instead, the item was titled ‘Op-ed.’ Unfortunately, the item was incorrectly published in your publication under Sen. Paul’s name. We apologize for this error and kindly ask that you would issue a correction to your readers.”


Subscribe to email updates.

Subscribe and get the latest political intelligence delivered to your inbox.